Pakiet Student - najbardziej efektywne dotarcie do studentów

150x110

Ogólnopolski magazyn studencki „?dlaczego", comiesięczny dodatek do tygodnika „wprost", portal dlaczego.com.pl, kanał „?dlaczego" Student TV, przewodnik wakacyjny dla młodych ludzi „dlatego!" i kierowane do studentów akcje ambientowe i BTL - to główne elementy Pakietu Student - nowego projektu Platformy Mediowej Point Group, mającego zagwarantować najbardziej efektywne dotarcie do studentów, potężnej, blisko dwumilionowej rzeszy konsumentów.

458 uczelni funkcjonujących na polskim rynku edukacyjnym, 326 prywatnych szkół wyższych i w sumie ok. 1 900 000 uczących się na nich młodych ludzi - większość z nich obejmie swoim zasięgiem Platforma Mediowa Point Group dzięki Pakietowi Student. Projekt zakłada wykorzystanie synergii pomiędzy mediami oferowanymi w ramach Grupy Kapitalowej PMPG SA, ich komplementarność oraz to, że różne kanały przekazu wykorzystują różne narzędzia komunikacji. Nad wdrożeniem projektu pracuje Michał Gajewski, redaktor naczelny magazynu „?dlaczego".

Głównym elementem Pakietu Student jest trafiający do studentów 15 września nowy magazyn „?dlaczego". Wydawany w odnowionej szacie graficznej miesięcznik będzie dostępny bezpłatnie i dystrybuowany - w docelowym nakładzie 130 tysięcy egzemplarzy - głównie przez obrandowane hostessy w największych ośrodkach akademickich w Polsce. „Nie zmieni się tematyka pisma, które nadal będzie się składało z trzech głównych działów poświęconych studiom, karierze i rozrywce oraz tzw. tematu numeru w formie raportu. Tematem wrześniowego wydania są opłaty za studia. Ponadto w numerze ranking szkół języka angielskiego, a w części rozrywka wywiad z Czesławem Mozilem" - mówi Michał Gajewski, redaktor naczelny magazynu „?dlaczego".

Tuż przed właściwym wydaniem „?dlaczego" w jego nowej formule do kiosków - jako dodatek do tygodnika „Wprost" - trafia 16-stronnicowe wydanie „?dlaczego". Pierwszy jego numer ukazuje się wraz w poniedziałek, 13 września. Dodatek poświęcony studentom i studiowaniu będzie się ukazywał raz w miesiącu jako osobny grzbiet dołączany do tygodnika. Ma zawierać zarówno najciekawsze artykuły z magazynu „?dlaczego", jak i ekskluzywne materiały przeznaczone dla czytelników „Wprost" zainteresowanych życiem studenckim i akademickim. Będzie dołączany do całego nakładu tygodnika.

Nowy, bezpłatny magazyn „?dlaczego" oraz dodatek do tygodnika „wprost" są prasowymi filarami Pakietu Student w ramach portfolio Platformy Mediowej Point Group SA. Ich dopełnieniem w Internecie jest portal www.dlaczego.com.pl, który rozwija treści publikowane w magazynie oraz stanowi źródło najnowszych informacji dla studentów i o studentach. W ramach portalu działa serwis Ocen.pl pozwalający na wystawianie ocen wykładowcom, a w październiku pojawi się, również kierowany do studentów, serwis finansowy przygotowywany we współpracy z portalem Money24.pl.

Pakiet Student obejmuje również „?dlaczego" Student TV, czyli kanał informacyjno-reklamowy, który na jesieni ruszy w sieci ekranów digital signage znajdujących się na kilkudziesięciu uczelniach w 16 największych ośrodkach akademickich w Polsce. Kontent „?dlaczego" Student TV będzie przygotowywany przez redakcję magazynu „?dlaczego" i portalu www.dlaczego.com.pl. „Ekrany, na których można będzie oglądać „?dlaczego" Student TV, są umieszczone na uczelniach, w miejscach o największym natężeniu ruchu, a w ich zasięgu już jesienią tego roku powinno się znaleźć 800 000 studentów w całym kraju. Od października efektywność kampanii na nośnikach digital signage będzie badana technologią iCapture umożliwiającą ustalenie liczby kontaktów z treścią wyświetlaną na nośnikach, włącznie z ustaleniem reakcji na ten komunikat, a nawet płci osoby patrzącej na ekran" - zapowiada Michał Gajewski. Docelowo sieć „?dlaczego" Student TV ma ogarnąć swym zasięgiem co najmniej 1 000 000 polskich studentów.

Uzupełnieniem pakietu studenckiego w ramach Platformy Mediowej Point Group są: „dlatego!" - bezpłatny magazyn w formacie A3, dystrybuowany w najpopularniejszych wśród studentów miejscach wakacyjnych i w największych aglomeracjach, oraz kierowane do studentów akcje ambientowe i BTL-owe (np. „Paczka dla Studenta" - pakiet produktów promocyjnych dystrybuowanych w dużych ośrodkach w pierwszych dniach roku akademickiego). 

Pakiet Student pozwala na ogarnięcie swym zasięgiem blisko 70 proc. studentów, których jest w Polsce ok. 1 900 000 (dane GUS), a także grup, które do tej pory pozostawały poza obszarem zainteresowań „?dlaczego" jako magazynu studenckiego. Dzięki dodatkowi we „Wprost" oraz obecności na uczelnianych ekranach, „?dlaczego" trafi również do rodziców, wykładowców, środowisk akademickich oraz osób odpowiedzialnych za rozwój polskiego szkolnictwa wyższego. Dzięki temu, że magazyn będzie dystrybuowany na uczelniach bezpłatnie, jego zasięg wzrośnie kilkukrotnie, a jednocześnie będzie z większą precyzją trafiał do grupy docelowej.

„Pakiet Student to wyjście naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, którzy żyją w ciągłym ruchu, studiują i pracują jednocześnie i starają się efektywnie wykorzystać swój czas. My docieramy do nich w miejscach, w których faktycznie przebywają, dostarczając im treści i informacje poprzez media, które otrzymują całkowicie za darmo. Takiej unikalnej oferty nie ma dla nich, oprócz „?dlaczego", nikt na rynku" - podsumowuje Michał Gajewski.

*****

„?dlaczego" to ogólnopolski magazyn dla studentów. Zawiera informacje związane ze studiami, karierą, pracą i pieniędzmi oraz spędzaniem wolnego czasu. Ukazuje się od 1997 r. Wydawcą „?dlaczego" jest Media Point Group Sp. z o.o., spółka zależna Platformy Mediowej Point Group. Media Point Group jest również wydawcą uruchomionego w październiku 2009 r. portalu www.dlaczego.com.pl, a także ruszającego właśnie kanału „?dlaczego" Student TV. Platforma Mediowa Point Group SA jest również od stycznia 2010 r. wydawcą tygodnika WPROST